Сертификация

Снимка на трезор

Обща информация

Сертификацията на продукти за физическа защита срещу посегателства се извършва от ТЕХНОТЕСТ – Направление “Оценяване” (НО). Направлението е акредитирано от ИА “Българска служба за акредитация”,  като орган за сертификация на продукти (ОСП), по изискванията на стандарт БДС EN ISO/IEC 17065. Органът притежава валидем сертификат за акредитация рег. № 4 ОСП/15.07.2024, валиден до 24.10.2026 г.

Оценката на съответствието на продукти се извършва от ОСП съгласно собствени видове схеми за сертификация, по изискванията на основни документи (стандарти и технически спецификации), посочени в неговия гъвкав обхват за сертификация.

Приетите и прилагани политики по сертификация и безпристрастност са отразени в Декларации на ръководството и заложени в Процедурата „Управление на безпристрастността”.

Като механизъм за запазване на безпристрастността, равнопоставеност и участие на представители на всички заинтересовани страни в процеса на развитие на политиката и принципите, свързани със съдържанието и функционирането на системата за сертификация към ОСП е формирана Консултативна комисия. Структурата, функциите и организацията на дейността на комисията са посочени в „Правила за работа на Консултативната комисия”.

Информация за клиента

Услугите по сертификация са достъпни за всички желаещи, отговарящи на изискванията, като политиката и документираните процедури не съдържат дискриминационни условия за кандидатите за сертификация на продукти.

За извършване процедурата за сертификация клиента попълва и подава заявка, придружена с Въпросник – Обща информация за клиента.

Съгласно принципите, посочени в стандарт БДС EN ISO/IEC 17065, клиентът (заявителят на услугата) е отговорен за изпълнение на изискванията за сертификация. Той следва да приеме и винаги да спазва изискванията, посочени в схемите, процедурите, правилата за сертификация и сключения с него Договор. Обобщено тези изисквания са публикувани в документ ИК - Информация за клиента.

Приетата система за сертификация осигурява правото на всеки клиент да възразява относно взети решения и да подава жалби за възникнали проблеми от субективен, правен или финансов характер. Подробно редът за подаване на жалби и възражения е посочен в Процедура Жалби и възражения.

Всеки клиент може да даде своята оценка и изрази мнение за извършената му услуга, чрез попълване и изпращане на Анкетна карта или чрез официално писмо.

На вниманието на клиентите:

1. Документите, регламентиращи изискванията, публикувани в електронен вид, са валидни от датата на въвеждане, посочена в тях. Въвеждането на всяка нова версия, пряко влияеща на дейността на клиента, е съпроводено с преходен период до влизането й в сила, който се отразява в края на конкретния документ.

2. При копиране и/или разпечатване от клиента, тези документи се приемат за неконтролирани копия и ОСП не отговаря за тяхната актуалност.

3. Всеки клиент има право да изисква и получава – чрез директни срещи, по телефона или електронната поща – допълнителна информация относно процеса по сертификация.

Приемам Политиката за защита на личните данни на ТЕХНОТЕСТ АД и Бисквитките на този уебсайт, разгледай за Повече Информация.